Thursday, August 6, 2009

Viva Bolivia!

今日はBoliviaの建国記念日です。ボリビアを愛している宣教師たちが家族で一緒にお祝いしました。
Two Bolivian-Norwegian families celebrated the National Day of Bolivia with all the other missionary families having come back from Bolivia.
Viva Bolivia! Norwegians and Bolivians sing together, lead by Santiago Huanca with the guitar.

大家族の集会
今日の午後は子供と大人は一緒に集まりました。子供たちの賛美の発表などがありました。そしてメッセージを聞きました。今年からノルウェーで車を運転する人は反射するベストを車に置くことが義務付けになりました。暗い時外に出る必要がある時、他の人に見えるためです。
リン・メレーテ先生の話は短かったですが、印象に残っています。神様は私たちを反射ベストのようなものとして用いたいという話でした。私たちはイエス様から光を受けたら、その光を周りの人々のために反射する道具になれます。
Linn Merete Urangsæter Peducassè is the main leader of the children's program at this missionary conference. She had a message about how we should be a reflector of God's light to people around us.

ボランティアの若者・将来の宣教師?
毎年色々な国で若い人は一年間ボランティアとして宣教師たちの働きを手伝います。この一年間の奉仕を終えた人々は今日感謝されました。彼らは今周子友達の活動を担当しているので、よく働いてくれました。御苦労さまです。
将来宣教師になる人がいるでしょうか。
These young people have all served as volunteers in one of the mission fields for one year. This week they have been in charge of the program for the kids and have worked very hard. Well done!
Maybe we will see some of them as missionaries in the future?
Lise and Helgi Jacobsen have served in Japan this year. Here Helgi is thanked by Magne Gillebo.

Unfortunately the budget does not allow new volunteers to Japan this coming year, but I hope other young people can replace Lise and Helgi in the future.
Thank you, Lise and Helgi!

No comments:

Post a Comment