Monday, August 3, 2009

Reunion

Her kjem eit glimt frå første dag på misjonærkurset på Fjellhaug.

オスロまでは長い旅でした。今朝7:10家を出て、午後4時ごろやっとFjellhaug神学校に着きました。
家から一番近い駅までは30分歩いて、また1時間半バスに乗りました。

Åndalsnes駅からOslo中央駅までは6時間でした。新幹線だったら3時間ぐらい?

オスロに着いたら雨でした。駅前にコンサートがありました。

駅からフイェルハウグまでどのバスに乗ったらいいか大分迷いました。私はオスロより大阪の方をよく知っています。I know Osaka better than Oslo!
オスロで勉強したのはもう18年前だからもうオスロを知りません。でも自分の国だから尋ねるのもちょっと恥ずかしかったです。やっとバスを見つけた時、工事のためバスが普通に降りるバス停に止まらなかったので、バス停から学校まで雨の中大分歩かなければなりませんでした。着かれました!

やっとFjellhaugに着きました。そして日本で働いていた宣教師と再会できました。懐かしい顔でしょう?
From left: Lars Storaas Haugen, Målfrid Finnseth, me, Torill Haugen and Synnøve Finnseth.

Else Marie Ledal (left) and Kari Helene Haugen in a serious discussion.

鳥取のみなさん、ヒーちゃん(ヒルデちゃん)を覚えていますか。
Hildegunn Haugen gave a very good message about heaven, both for adults and for all the missionary kids who were gathered at the opening tonight.

Hildegunn also met her former teacher at the Norwegian School in Kobe, Marit Haugen.


Some other faces you may recognize: Next to Hildegunn is Alice Krogsæter (babysitter in Kobe 1994/95 and later missionary in Peru), and many of you also know Jan Sandvik, who has been working for many years in Japan.

最後の写真は新型インフルエンザ予防対策の様子です。今年の夏はノルウェーでも感染した人が増えているので、注意しなければなりません。
"Should we smile?" Magne Gillebo asks. He and Elin Sæverås (born Finnseth) are the main leaders of this missionary course. They informed us how to avoid getting infected by influenza.

Anne Marie Lillevik (left) and Else Marie Ledal show us how to wash our hands before the meal.


It seems that most of the participants are missionaries from Japan, but we have people having come back from many countries.
Some may wonder if we have any missionaries left in Japan when there are so many here. Fortunately there are still 10 of "us" on the field. For us who now are at home, Norway is our mission field. But Japan is still in our hearts!

1 comment:

  1. よく知っている方々とフェルハウグ神学校での集い。
    昨年ノルウェーを訪ねたこともあるのでしょうか、とても近くに感じられます。
    まるで隣の町の集会のように感じますね。

    たとえ日本に遣わされる宣教師の先生の数が減っても、先生方の心がいつも日本に向けられている事を感謝します。

    ReplyDelete