Monday, May 2, 2016

Når "heile" Japan har ferie

På den japanske kalendaren har vi noko som heiter Golden Week, som er nokre samanhengande fridagar i mai. Eigentleg er det berre 3.-5. mai som er fri, men mange klarer å få til litt fri i begge endar, og kan då også utnytte helgane før og etter. Her er det vanlegvis ikkje fri verken 1. mai eller Kristi Himmelfartsdag, men i år er begge dagane raude, sidan 1. mai fall på ein søndag, og Kristi Himmelfartsdag er 5. mai, som er siste dagen i Golden Week.
3. mai er grunnlovsdagen, og 5. mai er barnas dag. Tidlegare var det gutane sin dag, sidan jentene har ein annan dag i mars. I vekene før barnas dag blir det hengt opp slike karpefiskar som på biletet ovanfor, ved hus der dei har gutar.

Også fredag 29. april er offentleg fridag (fødselsdagen til ein tidlegare keisar). Sidan studentane hadde fri den dagen, hadde vi spleisemiddag på Bible Club. Greitt å sleppe å lage mat til alle for ein gongs skuld.
Her er litt av det medlemmene hadde med seg.
Desse tre damene er ikkje studentar, men er med som vaksenleiarar.

Desse venta med å stille seg i matkøa, og starta med berre vatn og brød.
Denne jenta går siste året på vidaregåande, og kjem vanlegvis i skuleuniform. Men sidan dette var fridag, kunne ho gå i dei kleda ho ville. Ho hadde til og med sminka seg. DET har ho ikkje lov til når ho skal på skulen. Det er strenge reglar. Skuleelevar har heller ikkje lov til å ta permanent eller farge håret. Når dei blir universitetsstudentar, er det friare.

Laurdag 30. april
På laurdag fekk eg besøk av to veninner ifrå tida eg budde i Osaka. Yoshiko (t.h.) besøkte meg i Matsue for 7 år sidan, men det var første gong Yuko (t.v.) var her.

Her er vi ved den gamle borga i Matsue. Yoshiko vart eg kjend med på volleyballtrening, og Yuko hadde nettopp flytta til Osaka og leita etter ei kyrkje. Dei tre døtrene hennar byrja på søndagsskulen, og den yngste vart også med i barneengelskklassa som eg hadde. Seinare byrja også dotter til Yoshiko på engelsk, og mødrene vart veninner. På den tida var jentene 6-7 år gamle, men no er dei allereie blitt universitetsstudentar...
Sjølv om det er gått mange år, er det fint å kunne ha kontakten framleis. Yoshiko er ikkje kristen, men var med i kyrkja nokre gonger. Ho minte meg på at eg hadde gitt henne ein Bibel som avskjedsgåve då eg reiste frå Osaka i 2004.
Yuko er ein kristen, og både ho og mannen gjekk på engelsk bibelklasse hos meg. Mannen er enno ikkje blitt ein kristen, men han er veldig interessert i språk, og han seier han skal studere meir norsk til neste gong eg kjem på besøk. Når eg er på reise til eller frå eit utland, overnattar eg ofte hos Yuko og familien. Sist eg var der, sat mannen og studerte novella "Faderen" av Bjørnstjerne Bjørnson. På norsk, ja! Ikkje den enklaste tekst for nybyrjarar, for å seie det slik...

Etter mykje gåing var det godt med eit utandørs fotbad i varme kjelder.
Sidan vi var trøytte og svoltne, gjekk vi glipp av solnedgangen ved innsjøen. Gjestane sette pris på norsk middag, men det var første gong dei skrella poteter på norsk måte.

Søndag 1. mai
Igår var vi i Arashima kyrkje på gudsteneste. Til venstre er Aika, kona til presten. Kvelden før då vi sat og mimra og såg på bilete frå gamle dagar, dukka det opp eit spesielt bilete, som var tatt på ei samling i Kita Osaka kyrkje 29. april i 2004. Det viste seg at desse fire damene hadde møtt kvarandre før, for ganske nøyaktig 12 år sidan. Sjå berre på dei stripete på biletet nedanfor!

Og alle var 12 år yngre enn dei er no. Var det moderne med striper på den tida, forresten?

Etter kyrkja var vi på eit kunstmuseum, med ein park som blir sagt å vere japansk finaste. Eg prøvde å lese på nummerskilta på parkeringsplassen kvar bilane kom ifrå, og det var frå store delar av landet. Det var så mykje folk at det var lange køar både her og der, og vi måtte køyre langt før vi fann ein plass der vi slapp å stå i kø for å kjøpe lunsj. Slik blir det når "heile" Japan har fri samtidig.

Gjestane mine frå Osaka hadde ikkje tid til meir enn éi overnatting, for ei av dei måtte på jobb i dag, og elles venta familien. Men det gjorde sikkert godt med ein liten husmorferie.

Måndag 2. mai
 Idag har eg endeleg starta såvidt å førebu pakking av båtbagasjen som eg skal sende til Norge. Det er på tide å pakke vekk vinterkleda og finne fram sommarkleda, så idag var det storvask og god kletørk. I morgon skal vinterkleda bli pakka i pappkasser og gjerast klare for neste vinter i Norge.
Så no er eg iallfall igong. Sidan dei fleste japanarar har fri denne veka, er det også lite som skjer i kyrkjene. Vanlegvis har eg vore med på musikkleir på Hiruzen desse dagane, men i år har eg vald å vere heime for å kome i gong med pakkinga. Elles skal eg også friske opp ei preike som eg skal ha i Nima kyrkje på søndag 8. mai. Eg "inviterte" meg sjølv i håp om at nokre av engelskelevane vil kome på gudstenesta. Det er eit bøneemne for deg som ber. Ei jente som tidlegare har vore student her, er no heime att i Nima etter eit år i USA, og ho har sagt ho vil kome, også.

Men eg skal ikkje stengje meg inne i finevêret, men prøve å nyte det så lenge det varer, og før det blir for varmt. I ettermiddag har eg vore på ein liten luftetur igjen. Her er framleis mange fjell rundt meg som eg ikkje har vore på, og det er ikkje så langt unna, heller.
Idag var også ein student med på turen.

Her har vi utsikt over den nordvestlege delen av Matsue by, med Shinji-innsjøen i bakgrunnen.
Det er ein fin by eg bur i, ikkje sant? Det blir litt vemodig å reise herifrå... Men eg gler meg også til å sjå igjen fjella i heimetraktene på Sunnmøre.









2 comments:

  1. FLOTTE GLIMT!
    TIDA FYK..
    TENK DET ER MAI ALT.

    LUKKE TIL MED INNSPURTEN OG VELKOMEN TIL NOREG IGJEN :-)

    ReplyDelete
  2. Takk for det, Sigrid!
    Skal bli kjekt å treffe både deg og resten av familien.
    No må eg gå til verket. Fekk jobbe med preika i føremiddag, så då er den i boks. Regn og vind freistar ikkje til å gå ut, så eg får finne fram nokre pappkasser og jobbe litt.

    ReplyDelete